Sunday 18 December 2016

Lepas SPM nak..

Assalamualaikum,
Masa aku tak lepas SPM dulu,setiap hari aku ulang ayat yang sama dekat kawan kawan aku,mak aku,abah aku,adik aku ntah sapa lagi ntah yang berbunyi :
"lepas SPM nak menjahit"

"lepas SPM nak belajar memasak bagi pandai meletop dabomb umph"

"lepas SPM taknak kerja,nak online shop ja"(pikiaq senang?)

"lepas SPM nak qada'tidur aku yang dulu masa tak cukup tido masa nak exam dulu ni"

"lepas SPM nak kemas bilik balik,ha gambar tertanggal tanggal"


and the good news is:
I .Still.At.Home.Bermalas.Malasan without doing anything.
Ada ah sekali dua aku terpaksa masak cedok resepi kat internet sebab mak aku tinggal aku pergi kerja dengan sengaja tak memasak.I should learn to cooking right?Alone right?Ntahla.Aku letak garam,gula macam "wat izikkk" "apa aku buat ni " "manis ah" "masin sgt" "letak benda ni ah,nampak ok" haa macamtu.Hahahahahaha.

Pastu,dah aku lek lek acah taknak kerja nak duduk rumah nak bukak online shop,aku mula terpikir "Aku terpaksa menanggung risiko untuk menjadi usahawan".Aku budak akaun  dan the most important:budak Ekonomii!Mestila aku tahu dengan jelas dan terperinci yang usahawan ni kena tanggung rugi woo.Aku tak mauSerius aku masih muda untuk menanggung risiko walaupun sebelum SPM aku kencang duhh nak bukak Online Shop.Huh?

Pastu aku mula terfikir ,i have a better plan :

"I should find a job".Pastu aku bagitau mak abah aku,depa setuju.Tapi aku yang pemalas nak cari kerja.Aku rasa nak kerja dari rumah...Tapi pikir senang?! 
Sampai aku yang daippp sangat ni memain dekat whatsapp tulis sesiapa yang nak ambil aku kerja bibik (beserta nombor telefon) sila inform.Desperate sangat tak?=)
Mak,Abah,Makcik,Dan segala manusia yang dekat dekat dengan aku banyak bg idea dekat aku nak kerja mana.Sampai aku pernah terfikir dan bgtau mak aku:"Mak kalau ada kawan mak yang ada anak kecik bgtau la.nak jadi baby sitter".Tapi ni memang kena bantah nauzubillah mashaallah subhanallah ah dengan mak aku.Katanya tak berbaloi.Pegi cari kerja yang lagi bagus dari memenatkan diri sendiri.Hang ingat senang? (ayat bagi drama nak mampus sikit)

Jadi,muktamadnya aku memang harus mencari kerja sebab kalau aku tak kerja aku takda duit dan aku akan menjadi pompuan yang lifeless in this planet yang ekonominya tengah meleset.

Baik i kawen je lar you.

Salam sayang,syadiya.xx



2 comments:

DO LIKE