Thursday 2 March 2017

REVIEW MOVIE :Syurga Yang Tak Dirindukan 2

Assalamualaikum,
Ada satu malamni,astro oasis ada pasang cerita Syurga yang tak dirindukan 1.But ya,i refused to watch sebab pikiran aku kata "cerita indon sama,lupa ingatan plus tertukaq anak" majornya kan?Semorang tau aku rasa.Hahaha.Jadi aku bekeras takmau tengok.Mak dengan abah punya asyikk banget sih nontonnya.Aku pulak spesies chipsmore.Jarang ada kat ruang tamu nak join tengok TV.Kalau keluar pun nak ambik barang apa apa.

Pastu, kawan aku nama dia maggi.Ah bukan aku tipu.Nama dia Umi=) Hahaha.Dia ajak aku nengok wayang cerita Syurga yang tak dirindukan 2.Aku pun macam..

"this story"

"yang aku taknak tengok dkt TV haritu"

"sambungan dia?!!"

Pastu gelabah bewak bagitau aku tak tengok SYTD first.Umi kata jangan risau sebab dia ada share full cerita SYTD 1 dekat facebook dia.Maka secara tewasnya aku tengok SYTD 1 dengan so mix feeling.Nak nangis mak aku ada pulak masa aku tengok.Dan dan acah acah gelak part lawak.Hahaha!Sesiapa yang nak tengok SYTD PART 1,cari je kat fesbuk:) Berlambak bagi free.

Aku pun dah taktau mana satu hero heroin dia.Senang cakap ada dua hero,dua heroin.
First hero (oh my love!) :Fedi Nuril as Mas Pras
First Heroin:Laudya Chynthia Bella as Citra Arini
Second Hero(I love him too!):Reza Rahadian as Sharif
Second Heroin:Raline Shah as Meirose

This is the most conflict story.Im going to cry but aku malula nak nangis bagai ni ah plizzzz.Hahaha.Okay sambungan dalam SYTD 2;

Arini and her daughter,Nadia going to Budapest,Hungary sebab terima undangan untuk promosikan buku yang dia sendiri tulis.And badly (or you want me to say goodly T^T) Arini bumped with anaknya Meirose;Akbar Muhammad,and it was the starting to everything.Masa ni jugak Arini terima untuk buat sesi temu bual and tandatangan dari peminat buku dia and one  of her fans is Doc Sharif(Reza Rahadian).

Sharif requested Arini untuk datang jumpak anak anak murid Doc Sharif which are from a leukimia children and etc.

Okaylah aku pendekkan lagi sebab aku macam nak cerita semua .Huwa help me help me im sink! Hahaha.Okay,masa Arini and Nadia(her daughter) pergi shopping,Arini have fainted.And when they arrived at the hospital,the doctor was Doc Sharif.A miracle and ya...just a story.Kebetulan itu satu dalam sejuta aku rasa.Ok aku sambung,Doc Sharif bagitau Arini yang she is suffering brain cancer stage 4.Sebab sebelum ni,Arini memang ada cancer rahim tak silap tapi doktor Arini bagitau dah pulih.Yang tahu keadaan Arini masatu cuma Doc Sharif and her daughter ,Nadia yang pasang telinga dari toilet.Hep,tak baik tau jadi telinga kuali!

Dari situ Arini dah start rancang nak jodohkan balik her husband and second wife,Meirose.But at the same time,Meirose nak failkan cerai dekat Mas Pras sebab Doc Sharif is her love one.KEBETULAN APAKAH LAGIII?! After 2 days at Budapest,Mas Pras pun datang menyusul Arini.Masani Arini dekat rumah Meirose.Pelagi tekezut la Mas Pras jumpa Meirose.Btw aku rasa Pras ni memang suka Meirose pun.

Day by day,Arini always look pale,rawatan semua dia taknak.And dia pengsan.Ha,kalini rahsia semua dah terabur semua tahu termasuk laki dia T^T

Okaylah cukup bagus bin baikla aku cerita teruk teruk sampai sini.Nak tengok ending?Pila tempah astro first .Hihi.

Ha lupa nak bagitau,Nora Danish pun berlakon tau dalam SYTD 2:) Pelakon tambahan as PA Arini.

RATING: 10/10

Salam sayang,syadiya.xx

5 comments:

  1. Wah rating 10/10 tu, mesti best kan... saya tunggu masa betul2 free baru tengok... tq for review...

    ReplyDelete
  2. tak sabar nak tengok! tak sempat lagi ni.

    ReplyDelete
  3. Allaaaa semua review best cerita ni... Nak tengokkkkkk 😭😭😭

    ReplyDelete

DO LIKE