Thursday 19 November 2015

Wiwin sangat pandai

Assalamualaikum,
Aku ada 4 orang adik beradik campur aku.Aku si tengah.Bawah aku ada lagi dua orang.Sorang lelaki (Syafi),sorang perempuan (Syafa).Bukan kembar pun, nama ja lebih kurang.Aku selalu bgtau adik aku si perempuan ni bahawa "mak malas kut nak letak nama hang so senang senang ubah ja nama syafi jadi syafa kakakaka".Yang kecik sekali ni kami panggil Wiwin.Tak panggil adik sebab family aku yang lain dah panggil aku adik. 

Walaupun adik aku dua dua ni mempunya gender yang berlainan,tetapi kedua duanya seakan akan dianggap lelaki oleh kami sekeluarga.Sebab Wiwin is totally like a boy!No maksud aku dia bukan berpakaian seperti lelaki,tapi dia memang asek duk kawan dengan cousin cousin aku yang lelaki.Lepastu faktor dia lebih rapat dengan Syafi.Dia tak berapa rapat dengan aku dengan kakak aku sebab gap dia dengan kami dua jauh beza.Aku gap dengan dia 4 tahun.Kakak aku 5 tahun.

Dah nama pun anak bongsu woih,mestila dia segala galanya.Si manja,si mengada pastu paling seronok bila aku,kakak aku,dengan si Syafi cakap dia anak angkat,anak hindu dan sebagainya.Dahla muka dia lain sikit.Haha! Paling aku ingat dia pernah nangis nangis tanya mak aku betulka dia anak angkat,mak pun bersubahat sama menjayakan misi penipuan kami ni dan berkata "ya" hahahahaha.Last last dia tanya atok aku.Sebab atok aku ni jujur,dia cakap kami semua main main ja.Punah disitu jeler misi nak kenakan Wiwin.

Orang cakap si bongsu ni jenis malas belajar.Memang pun.Adik aku ni dah 12 tahun sekarangni,tapi perangaii tak berubah ubah!Tau nak main ja.Lepastu rajin pulak mengasuh anak pakcik makcik aku yang kecik kecik.Tak matang langsung -_- .Setiap hari diajaknya kami pergi rumah atok sebab nak kawan dengan budak budak.Kadang kadang sampai menangis sebab tak dapat pergi.Kahkah.

Darjah 6 la makbapak luar sana nak paksa anak gi tusyen sebab nak pandai.Ada gak yang tusyen kat sekolah je.Macam adik aku memang tusyen dekat sekolah.Tapi aku boleh kira dengan jari berapa kali dia pergi dan tak boleh kira dengan jari berapa kali dia tak pergi.Ya you know what i mean.Hahahaha.Dia selalu tak pergi.Kerja dia tersadai dekat rumah atok aku.Pastu naik basikal,pastu beli aiskrim,pergi mancing dan yang sewaktu dengan 'bermain'. 

Kami sekeluarga memang tak boleh nak jangka berapa dia dapat untuk UPSR.Sebab base on cerita yang aku dengar dari kawan kawan aku,budak malas belajar ni selalunya result dia gempak gempak.Wiwin ni memang cikgu tak target ah nak dapat 5A.Cikgu target dia 3A.Tapi dia jenis tak kisah.Kan aku bgtau tadi dia ni malas belajar so dia kisah apa kan.Hahaha.

Lepastu dua hari lepas masa dak dak UPSR dapat result,abah ambik aku masa balik sekolah.Dia suruh teka Wiwin dapat berapa A.Tapi yelah,nak meneka ni susah.Adik aku ni tak dapat dijangka.Jahat gak aa,aku teka dia dapat 3A je weh! Hahahaha.Last last abah cakap "Wiwin dapat 4AIC". Aku terus gelak terkekeh kekeh terbahak bahak kalau boleh anak tekak ni nak terkeluaq bak hang.Hahahaha! Serius aku tak jangka.Balik balik sekolah,mak aku terus tunjuk gambar Wiwin menangis sebab dapat result 4A nya tuu.C biasalah,bahasa inggeris.

Tapi aku rasa dah cukup power la Wiwin dapat 4A even dia main,dia mancing la dia perangai tak matang.Dont judge a book by its cover ok.Hahahaha.Siblings aku result semua lain lain.Kakak aku 5A,aku 3A2B je weh T^T,yang adik aku lelaki tu(Syafi)2A3B,And lastly si bongsu Wiwin 4A1C.

We proud of you Wiwin =)

Siblings wear the same ok! Tudung hitam,Wiwin,tudung oren,aku dan tudung krim Kakak aku. (Flashback eid mubarak)

Salam sayang,Syadiya.



4 comments:

DO LIKE