Friday, 16 October 2015

Saya ni longkang sikit.

Assalamualaikum,
Semua orang dalam hidup ni terang terang akan ada kawan kawan.Kalau takda kawan kawan pun mesti ada "kawan" jugak.Samada sorang,banyak,terlebih banyak atau memang kau ketua sampai ada balaci balaci banyak belakang kau yang akan back up kau.Dulu masa aku sekolah rendah gilew owkeyyy kalau boleh nak kawan banyak lebih dari group lain.Taktau la masa ni tamak haloba sampai kawan pun nak banyak dah kenapa.Lepastu masuk menengah rendah pun masih gedik gedik nak banyak jugak kawan! Satu persatu langkah tahun ikut tahun,makin lama kawan makin sikit.Kalau boleh sekarang ni nak hindar kawan banyak banyak. Nak tahu kenapa?

Orang orang sekarang ramai tak jujur.

Cakap hat yang jenis berlapik lapik tu semua takleh percaya sangat.Pastu cakap awak bestfriend titew whatsoever padahal belakang cakap: ko lahanat.Ergh.Sebabtu kalau nak cari bestfriend,cari yang betul betul boleh ngam,boleh kau carut,boleh kau cakap amenda benda bongok bongok semua.Sebab bestfriend ni takkan or senang cakap jarang jarang seluas bukaan tingkap 360 darjah tau nak terasa. 

Disebabkan aku "baru" masuk sekolah baru padahal awal tahun yang lalu,nak cakap baru jugak ='),maka pada mulanya haruslah aku menjadi seorang rakan baru yang beradab, berbudi bahasa,serta tampak baik gila ya amot.Pada awal je ok,pastu setelah aku bersekolah selamani 9 bulan ni,classmate aku panggil aku "mulut longkang".


Sebenarnya aku ni jujur ok sebab aku berlongkang.Kalau aku jenis tak berlongkang tu maksudnya aku tak jujur.Aku jenis cakap jarang berlapik.Malas nak fikir perasaan orang sebab orang zaman sekarang pun terlebih maju sampai  tak fikir perasaan kita jadi apa salahnya =P.Aku cuba menjadi seorang yang berlapik but im too hypocrites gila okay.Saya cuba tapi tak bolehh U.U ahahaha.Selamani kalau nak cakap aku takda kawan bila mulut aku longkang tak pun,sebab masih ada yang sudi menghulur sedikit cebisan rongga rongga serta tetesan kasih sayang untuk menjadi rakan mereka.Kekeke.Jadi,bagi aku jadi diri sendiri.Malas dah nak praktis bersopan santun.Contohnya:

Kita ada spesies classmate yang bila kita bising dia suruh diam, tapi dalam 10 minit macamtu dia bising pulak boleh.
I will be "hoi tadi orang bising hang suruh diam.lani hang bising diam boleh dak!"

and i never said
"wahai kawan yang disayangi,tolong diam boleh"

Kalau aku bersopan macamtu mesti classmate aku gelak berdekah dekah berguling guling sampai karpet pun depa guling aku rasa -.- Hahahaha!

Moral : Biar longkang tapi jujur , jangan budi bahasa tapi belakang engko wah kemain mengata. 

Lanje gambar Pepe the frog (sumber:google)

Salam sayang,syadiya.

4 comments:

  1. lagi satu org yg jenis bawak cerita tak baik pasal org lain kat kita pun takleh dipercayai.
    japgi mulalah cerita pasal kita pulak tersebar. so dalam berkawan ni mmg kena memilih jugak. hee peace syadiya :P

    ReplyDelete
  2. betul-betul...ada baiknya juga mulut longkang

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah lega dgr hadiah da smpi.... ;-)

    ReplyDelete