Saturday 25 January 2020

Majlis Pre-Graduasi Fakulti Perakaunan

Assalamualaikum,
aku dah habis diploma dalam minggu lepas, lepastu masa aku last semester, assignments,tests dan jugak quizzes dah jadi aku punya bestfriends, makanya aku memang tak tersempat nak update blog nak blogwalking apatah lagi πŸ˜Œ Disebabkan aku last semester, so mestilah ada dinner pre-graduasi, tapi dinner ni tak wajib pun. Ikutlah sapa yang nak pergi boleh pergi, sapa taknak pergi nobody cares. Ha gitew. Hahaha so aku pun pergilah sebab dah last sem kan. Bila lagi aku nak melagha πŸ˜­

Yuran RM45 quite mahal tapi lagi sekalii, who cares asalkan dapat pergi dinner kanπŸ™„ Aku tak terlibat dengan organization dinner ni so aku adalah student yang "buat dekat mana mana pun ok" so depa buat dekat Hotel Syuen, Ipoh. Tapah to Ipoh boleh tahanlah jugak kan.

Disebabkan aku owner blog ni so aku letaklah gambar aku dulu ye takπŸ€ͺ
Aku beli baju dekat Zalora, brand Zalia. RM140+ kottt tak silap tapi dapat diskaun so i paid RM100+ aje. This dress takda pun the detailings dekat lengan tu tapi mak yang tambah. Hehe i love my mom.

My roomates and classmates !

From left: Nisa, Teah, Me, Aimi, and Haifaa πŸ˜˜
Nak jugak letak nama sebab kotla bila tua nanti duk tengok entry ni kan pastu tak ingat nama bolehla rujuk sini. Lolll. Berhubung terok sel otak aku.

 Me and TeahπŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©


Me & Haifaa πŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©

Me & Pijah πŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©
Btw aku takdalah tinggi mana pun okayla aku considered as tinggilah sebab 160 hahaha tapi aku jadi lebihhhh tinggi sebab that dinner day aku pakai heels ampun semut semut sekalian HAHA

Me with my ex jiran bilik, AfieqahkuuuπŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©

Me with my ex classmate masa semester 1, Husna πŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©

Me with my ex roomates for sem 1& 2, NiesaπŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©
Ye semua orang adalah ex T^T hahaha

Me with Cas classmate aku untuk last semester πŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©

Me with Nisa yang sudi mendengar luahan hati dan kesedihan. Nice human that ever existed πŸ‘©‍❤️‍πŸ’‹‍πŸ‘©

My classmates for last semester with our lecturer yang ajar audit, Madam Mai ❤️ I don't know why setiap kali sem, setiap kali tu aku punya classmates akan bertukar. Hahaha so kalini kelas aku,  2 orang ja lelaki. Ini gambar tak cukup korum actually. 

My semester 1 until the last semester friends ❤️


My interim girls ❤️ (Kiri atas: me, nisa, zack, and afieqah. Kiri bawah: khairina, sofea and betty)
Kesabaran aku menipis ye masa tunggu photobooth ni sebab panjang gila orang beratur. Photobooth ni free. Tangkap gambar banyak kali pun takpa. 

 My makeup. Lighting tak berapa nak ada. Hoho. So aku pakai foundation superstay, mascara ciked, lipstick in2it, blusher tu aku tonyoh lipstick in2it and blend, eyeshadow ciked roomates aku punya. Hahaha i do makeup but i don't really have that skill. You know what i meannn?

Okay my last photo untuk dinner! Hehe aku tak snap la besar mana dewan dekat Hotel Syuen ni tapi seriuss besar gila aku tak expect pun sebesar tu. Hahaha. Makanan pun aku tak snap sebab aku tak expect nak buat entri dekat blog T^T. Makanan aku tak berapa suka sangat sebab it's not that good :D

Overall, dinner was fun.  Yang paling aku suka sebab photobooth ja lain lain tu okaylaaa. Btw this dinner was held on 23 Nov 2019 so dah lama jugaklah budak syadiya ni baru nak buat entri :')

That's all for my entry! Thankyou for reading.

Salam sayang, syadiya xoxo.



21 comments:

  1. seronok zaman2 uni ni.. event2 macam ni nanti nak kenang dgn kawan semua.

    ReplyDelete
  2. haish..teringt event masa kita diploma dulu..

    seronok lahai...keep this as good memoriess ;D

    ReplyDelete
  3. Bestnya dah habis diploma !

    ReplyDelete
  4. Cantekk baju. U meant ur mum alter and tambah yg lace2 kt lengan tu ke? Cantik nye kerja.

    I miss student life, tengok ur grad dinner nih. And yes, totally understand why u put their names kt gambaq tu sume; seriously lagi 10yrs u might nt remember their names sangat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankyou :) eh tak takk, lace tu memang ada. cuma beading tu je mak saya buat :D hhahaha kan!

      Delete
  5. Tahniahhh.. Sambung deg ke nnti?

    ReplyDelete
  6. RM45 untuk priceless memory memang tak ternilai kan. Looks pretty in that dress :)

    ReplyDelete
  7. Congrats dah habis diploma :) I dulu pun diploma kat Tapah, Fakulti Sains Gunaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankyou :) hehe laa yeke takpa kita masing masing dah jadi ex student situ haha

      Delete
  8. part yg your mom alter cantik detailnye.. XD

    anyway congratz dah habis diploma :'(

    Tetiba rindu masa diploma... rasa macam nak ulang balik masa...

    ReplyDelete
  9. cantik baju tuh, semua tu cantik sopan je baju untuk dinner tuh...

    ReplyDelete

DO LIKE