Sunday 17 February 2019

Semester 3 punya result

Assalamualaikum,
ni blog aku dan aku ada hak nak cerita apapun tapi jauh sekalilah kalau nak riak. Cuma certain orang akan rasa kau riak padahal kita nak share kegembiraan kita je. Bak kata cik epal, 

"kita share apa yang kita suka"

By the way, jangan bandingkan kos masing masing. Maksud aku, hang cakap kos yang kawan hang ambil senang.Sebab tu senang dapat Dean List. Bagi aku, ambik kos apapun takda pon yang senang. Semua kena usaha. Kalau nak senang itu baca ABC 123 ye ah senang. 

Aku ceritanya...
Agak ralat bila masuk semester 3. Ramai cakap susah. Ramai cakap "isokay if you don't get dean list" tapi mestilah kita rasa macam "ah tipulah" "ah jangan jajjj" kakakaka

Pastu bila aku masuk semester 3, yap! so true! susah weh. Masa ni lah kena duduk luar kena sewa rumah,masa ni la TERgaduh dengan kawan.Macam macam lagilah musibat yang datang. Tambah tambah lagi hang suka tengok movie sampai ketagihan nak tengok tu sejenis esok test pun hang pulon nak tengok xD hodoh gila perangai hahaha


Alhamdullilah aku bersyukur sangat untuk tengok Dean List ni buat kali ke tiga! Itu hari masa lepas exam,aku siap mimpi pointer aku 3.6 wehh padahal keluar result lagi rendah dari 3.6 but it's okay sebab aku dah bersyukur. Everyone said bukan senang nak dapat DL untuk semester 3. Yap,aku setuju.Sangat tak senang or senang cakap SUSAH WEH NANGIS NANGIS. 

Aku beterimakasih dekat parents aku,family, uni friends yang tolong aku. You guys know who you are.

Cuma nak pesan, janganla pandang sinis dan merendah rendahkan budak diploma weh. Aku pernah kena ada sorang manusia ni boleh cebik bila aku cakap aku ambik Diploma. Dia taktau aku dapat 8A masa spm so aku biarkan dia membodohkan diri dia dengan memperlekehkan diploma. Everyone has their own path. Ada umur 20 dah sambung degree dah pun.Macam aku masih lagi diploma. Ada orang umur 20 dah kawen dah pun. Masing masing tuhan bagi elok elok jalan cerita. Kita ja sibuk nak perlekehkan orang ^^

Salam sayang,syadiya . xoxo

P/s: lagi seminggu nak balik u:'( help meee

9 comments:

  1. Wahhh... tahniahhh.. kite bersyukur, Allah akan tambah lagi.. :D good luck untuk sem 4 nantii

    ReplyDelete
  2. jalan setiapp orang berbeza...yang penting penghujung jalan nanti hasilnya macam mana...teruskan berusaha dan konsisten cemerlang ya syadiya~

    ReplyDelete
  3. wahhh tahniah ! saya amek acc dulu pun nak dapat lulus tu susah . btw rindu nak study semua code tu . good luck untuk next sem . :)

    ReplyDelete
  4. Tahniah sebab dapat Dean's List :)

    ReplyDelete
  5. Tahniah.. teruskan usaha.. :)

    ReplyDelete

DO LIKE