Tuesday 11 April 2017

Hiking Gunung Semanggol

Assalamualaikum,
last week cousin aku beria whatsapp aku tanya (paksa lebih tepat) nak hiking tak gunung semanggol.To be honest,aku tak pernah sangat pun hiking.Last aku hiking bulan berapa entah,yang bawak anak anak murid mak aku hiking Bukit Relau.Then,pernah hiking tak sampai suku ke Bukit Larut sebab mak aku nak pitam.Ahahahaha last last turun balik.

Aku ingat hiking G.semanggol ni sendiri sendiri punya trip,rupanya sangkaan ku jauhhh meleset!Aku terus dimasukkan ke group 'trip hiking gunung semanggol 9/4/2017' trip orang rupanya.Ciss.Aku langsung tak bersuara dekat group tu.Just baca apa yang kena bawak.

Start daki pukul 4.30 a.m (i-was-shocked)dan jangka akan sampai pukul 6 a.m.Aku terima dengan hati terbukak untuk follow trip ni ok!Sebab utama,aku nak pegi temuduga IPG,yang perlukan metabolisme yang tinggi(semalam UKCG,and harini dah rasa freedom) dan lagi satu semangat nak naik sebab tengok ramai kawan kawan yang dah berjaya naik dan fikiran aku ni cakap,sat ja nak daki.Padahal...Dahla malas nak bebel pasal penat jerih aku daki .Sebab serius jalan curam,mengah gila.Nasib ada sweeper.Tengok?Aku dah bebelll!
 Tadaaa!Kamera aku memang suka buat hal kalau dalam gelap.Dslr sejenis penakut kepada kegelapan.Masa sampai puncak,terus azan subuh.Memang tepat tepat pukul 6 yeppii.

Model:Izzati aka sepupu si blogger

 Taktau camna sparkling tu terhasil.In real,takda pun that sparkle.Amboi dslr aku bahagia sangat lattew.

Model:Syazwani aka sepupu si blogger juga.

Bersyukur sampai atas,yang tak bersyukur bila tudung dah tak jadi bentuknya,foundation aku tempek dah hilang akibat peluh oh ya! My ikut darah-punya lipstick also gone!

390M k guys.

 Bukan group pakcik ni pun.Dia beria ajak selfie banyak banyak.Serius tak kenal depa ni sapaaaa.Hahaha sebab group kami dekat area lain.Datang area depa ni sebab senang nak ambik gambar.Last last ni yang terjadi.Hahahahaha

 Us❤️ from left:Me,Kakti(cousin,anak maklong),Eda(cousin,anak makngah),and Wani (cousin,anak maklong jugak)
 Limited painting from Him ❤️

Can't buy but can look and feel ❤️


im Slay and im also SLAYKEH.

 Ingat senang nak masuk betul betul dalam matahari ?Panas tau tak?Citt.

 Bayar RM5 untuk makan dekat atas.Not bad.

 ❤️
 Us❤️walaupun tak kenal sangat pun semua semua ni.

 ❤️From left;Kakti,Eda,Kak Eykin(kawan Eda),Wani and me.

❤️
Overall,this was a great trip for me!Kami semua turun balik pukul 8.30.Take time untuk makan dan selfie(benda wajib zaman sekarang).

Banyak banyak terimakasih untuk sweeper yang tolong jaga kami kalau kami tak larat.Baik betoi.Siap bagi cekelat.Aku siap nak termuntah lagi.Nasib sampai sampai baru aku muntah.Kalau muntah masa tengah hiking malu aku .Lol.Rasa nak hiking tempat lain pulak.Mihmih.

Salam sayang,syadiya xx.

p/s:Short vacay Cameron Highlands ritu pun tak habis habis lagi.Nak kena cerita jugak sebab bila baca balik rasa seronok.Ceh.

No comments:

Post a Comment

DO LIKE