Thursday 29 December 2016

REVIEW: Novel GANTUNG (fixi)


SINOPSIS:
"Musketeer Code-no all for one,just one for all"

Gibbs,Ray,KJ,dan Troll-sekumpulan pelajar lelaki paling popular dan paling akrab di sebuah sekolah asrama elit.Mereka berempat mencipta Musketeer Code:peraturan yang tidak membenarkan sesiapa antara mereka mempunyai steady girlfriend,tetapi sebarang skandal amat dialu-alukan untuk dikongsi oleh semua.


Sehinggalah peraturan itu dilanggar..dan seorang awek psiko mencetuskan tragedi yang bakal menghantui hidup mereka semua.Kemudian-

So,pendapat aku pasal novel ni:of kos ler seronok kalau tak,takdalah aku nak review.Haa,tambah tambah lagi sebab novel ni adaptasi jadi short film dekat astro first tahun 2017 ni tak silap and ada 8 episod.Pelakon yang aku kenal pun Randy Pangalila,Ikmal Amry(auchhh <3),and Hafrez Adam and lagi sorang mamat indon aku tak kenal.

Mula mula baca sekali novel gantung ni aku macam tak faham,jadi kena baca slow slow.Aku baca pon sebab excited nak mamposss dahla berapa hari lagi aku SPM paper ekonomi asas.Pastu lepas baca,aku pegi tanya kakak aku lagi.Kakak aku pulak explain panjang lebar mcm aku ni tak pernah baca,dan aku pun macam "oh ha yaka".Em tengkorak betul.Hahaha.

Kalau rasa jijik nak baca,takpayah la baca nak oi.Sebab penulisnya Nadia Khan dah tulis kecik atas tu "untuk pembaca matang"

Ok bye,salam sayang,syadiya.

1 comment:

  1. Nadia Khan one of the best fixi writer.. In fact, semua penulis fixi best.. xD

    ReplyDelete

DO LIKE