Saturday 8 June 2024

Sunscreen Terbaik Sesuai Untuk Kulit Sensitif - Jenis Aloe Vera Boleh Melembapkan Kulit & Tidak Meninggalkan White Cast

Assalamualaikum,

Apa sunscreen terbaik yang sesuai dengan skin type kita?

Dulu kan aku pernah cerita dekat blog aku yang aku punya muka pernah naik merah merah dan mengelupas sebab aku salah pakai sunscreen. Dia punya gatai dan menggelupas tu takleh bawak bincang sebab memang tak tertahan. Masa ni aku taktau lagi apa itu skincare routine dikala aku teenagers (baca: masa itu aku 18 tahun) dan selepas kejadian itu, aku banyakla tanya kawan kawan aku macammana nak buat basic skincare routine. And now I am 24 years old lady yang dah tahu apa itu basic skincare =)

Basically basic skincare routine adalah:

1.       Cleanser (pencuci muka)

2.       Moisturiser (pelembap)

3.       Sunscreen (pelindung)

Ni memang benda yang aku buat lah masa mula mula nak berjinak jinak dulu dan sekarang skincare routine aku dah bertambah which is aku pakai jugak toner & serum.

Berbalik pada sunscreen, disebabkan aku salah pakai sunscreen dulu, memang hazabbb gila muka aku.  Tapi sekarang no more painful things happened to my face sebab aku dah tahu sunscreen apa yang ada ingredients yang tak triggered muka aku which is Hansaegee Nature Aloe Vera sunscreen.

Btw, the SPF recommended by Dermatologists is generally SPF 30 and above, and guess what? Aloe Vera Sunscreen Hansaegee Nature ni SPF50+ tau which really kasi strong protection bila kita apply. Dengan suhu panas dekat malaysia ni, sunscreen memang dah dikira wajiblah pakai kalau tak terbakar kulit muka kita. Macam aloe vera sunscreen ni memang sesuai sangat sangat since it has SPF 50+ PA+++ yang sangat bagus, memang dijamin kasi perlindungan yang terbaik untuk kita yang duk Malaysia.

Sunscreen aloe vera yang aku guna ni dia punya ingredients very safe macam nama sunscreennya sendiri which ada aloe vera and ada juga contained tumbuhan lain dalam sunscreen ni which are extract from: Centella Asiatica, Morus Alba Bark and also from Orchid. Bukan setakat tu, sunscreen aloe vera ni jugak ada bahan like Sodium Hyaluronic, Glycerin & Allantoin yang mainkan peranan penting untuk moisturize and soothing kan our skin.

Paling penting bahan dalam sunscreen terbaik ni yang memang betul betul lembapkan kulit and soothes skin kita adalah aloe vera tu sendiri yang boleh merawat kulit kering kita. Sunscreen aloe vera is the best!

 

Tekstur Aloe Vera Sunscreen Terbaik

Sunscreen aloe vera memang jadi pilihan aku, sebab tekstur sunscreen ni sangat sangat lembab, light weight and tak oily jadi memang easy to blend well, paling penting jugak ianya cepat meresap. Aloe Vera Sunscreen SPF50 ni pun tak menyumbatkan liang pori. Siapa yang ada masalah kulit berminyak no need to worry sebab sunscreen untuk kulit berminyak macamni memang sesuai kalau nak pakai. Sticky feeling lepas apply kat muka pun takkan ada since ia jenis sunscreen yang tidak berminyak . Best kan?

Tekstur sunscreen yang ringan



 

             


Cara Pakai Sunscreen Dengan Betul

 

Setiap pagi selepas cuci muka dengan cleanser and pakai moisturizer then pakai lah sunscreen untuk step terakhir basic skincare routine. Ikut je step gambar aku kat atas. Ni bukti yang sunscreen ni memang easy gilaaa nak blend. Meresap terus dalam kulit muka.

Lepastu perasan tak kadang kalau kita pakai sunscreen mulalahh naik white cast yang putih putih buat muka rasa kelabu, tapi this sunscreen tanpa white cast really said no to that type of issue. Tak lupa juga macam aku cakap, aku pernah ada bad story dengan sunscreen which mean kulit aku sensitif, but once aku guna this sunscreen yang ada best ingredients macam aku cakap dekat atas tadi memang takda dah isu muka menggelupas. Pori besar akan start mengecil juga pakai this aloe vera sunscreen. Jadinya sesiapa yang ada kulit sensitive sangat sesuai pakai this sunscreen.


If you guys are wondering sunscreen ni free apa, jawapannya adalah it’s:

Alcohol-Free, Paraben-Free, Silicon-Free, Sulfate-Free, Allergen-Free so no need to worry oki!

My personal review on Hansaegee Nature Aloe Vera sunscreen is that after pakai aku boleh rasa skin aku well protected dari panasnya matahari. And I even can notice that my skin looks more healthier and more radiant. Takda tanda tanda sunburn or even irritation. Nak reapply sunscreen pun rasa happy since it’s lightweight sangat. Worth to try and have one of Hansaegee Nature Aloe Vera sunscreen 😊

This is my face after dah pakai Hansaegee Nature Aloe Vera sunscreen 😊 

Thanks for reading!

 

🌸Brand: Hansaegee Nature Website: www.hansaegee.com/shop

🌸IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/

🌸FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature

🌸Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia

 




No comments:

Post a Comment

DO LIKE