Tuesday 19 February 2019

Tutorial : Unlocked Twitter sebab katanya below 13 years old

Assalamualaikum,
siapa kat sini pernah gatal tangan pergi tukar tahun birthday dekat twitter? Pastu cakap takziah dekat diri sendiri sebab twitter locked hang punya twitter. Aku lattewww. Aku ingat bila twitter dah terlocked ni senang ja nak dapatkan balik. Rupanya susah weh!

Cerita dia aku memberontak sebab birthday aku dekat twitter aku letak tahun 1998 padahal aku lahir 1999. Pastu aku pun tukarlah kerana keinginan aku yang amat sangat kann, then twitter halau aku weh! 

Dia hantar menda alah ni pulak dekat aku kalau aku nak log in. Then aku pun klik lah form yang tulisan warna biru tu. Masa isi form ,dia (siapakah dia ini? adakah dia ini berjantina perempuan atau lelaki? yang pasti nama dia twitter) akan tanya sebab aku nak unlocked balik. Banyak reasons hang boleh pilih tapi aku pilih "because now i'm above 13 years old". Lepas aku isi form ni, aku ingat settle dah ah masalah aku. Rupanya sangkaan ku meleset T^T Twitter buat bodo je weh kat aku. By the way dia akan connected dengan email kau . So bagi lah email yang valid.

 Oh ya, btw aku punya twitter locked sebab twitter kesan yang masa aku buat twitter, umur aku bawah 13 years old. Err🙄 Bebal gila aku masatu. Around 2-3 weeks jugak aku cari tutorial tak jumpak jumpak.

Last last aku jumpak satu tutorial dari Indonesia on how to unlocked twitter. Walopon bahasa indonnya agak tebal banget, tapi akibat daripada suka tengok sinetron Indonesia, aku berjaya baca sampai habis tutorial berkenaan secara sabar dan aku jugak berjaya dapat twitter aku balik hokeh! Lho pikir guwe ngak bisa cakap bahasanya Indonesia? Urgh annoying pulak dengan diri sendiri ðŸ¤­

First thing first, isi dulu form ni https://help.twitter.com/forms or klik terus link ni aku akan bawa hampa ke form berkenaan. Kalau tak keluar form tu, tekan atas tu ada tulis Submit A Ticket. Kalau tak boleh jugak, do comment below okay nanti aku cuba tolong semampu kederat aku.Hehe

Lepas buka form tu, kat sini quite tricky sebab masa aku baca tutorial indonesia tu, aku dah pening lalat sebab penjelasan dia tak ok (ke aku yang lemah bahasa indonesia,yela mana ada subjek tu masa zaman sekolah. hahahahahaha)

Benda yang kena isi dekat form tu adalah:

Nama, Emel , and uplodkan kad pengenalan (ic). Tak silap aku ada tiga benda ni je.

Aku start dengan upload ic. JANGAN UPLOAD IC HAMPA. Hampa tu budak budak! bukan aku kata, twitter yang kata! ðŸ˜› Kalau hampa bukan budak budak, masakan bisa ya si goblok twitter menge-locked akaun kalian?!

Okay, kalau tak uplod IC sendiri, nak uplod IC siapa?
Answer: Tolong pakai IC parents, or kalau ada kakak or abang. Guna depa punya.
Jangan lupa upload IC depan je.Belakang yang ada tandatangan tu takyah tau. Upload in folder types jpg,png dan sewaktu dengannya

Kalau hang perempuan, gunalah ic mak or kakak
Kalau lelaki, gunalah ic ayah or abang.

Untuk isi NAMA pulak,nak letak nama siapa?
Answer: Jangan letak nama sendiri. But letaklah nama yang sebijik dua bijik tiga bijik macam nama dalam IC yang hampa guna. Kalau nama mak Sasusi, haaa taip dekat name tu "sasusi"

For bahagian emel pulak?
Answer: untuk emel, letak emel sendiri. Jangan letak emel parents pulak. Letak emel yang connected dengan twitter. Macam aku syadiyaxoxoxoxox@gmail.com. Ok contoh ok.Jangan ngorat pakai emel peliks sedemikian pulak.


And then tekan SUBMIT. 
Then twitter akan hantar emel.

Jangan seronok lagi tau! Sebab ni nak confirmkan je yang kau ada submit form. Jangan nangis eh releks dulu! Hahaha

Aku baca tutorial indonesia tu, dia punya twitter unlocked after 3 hours. Tapi aku punya, esok tu baru boleh guna. So kalau dah boleh unlocked, twitter akan hantar emel lagi sekali. Rajin eh twitter ni takda kerja lain gamaknya  

Okay dia akan hantar macamni! So bolehla hampa bukak twitter balik dan bergossip sakan bertea kembali bersama rakan seperjuangan twitter.


Harap boleh membantu!

salam sayang,syadiya xoxo


3 comments:

  1. walaupun sekarang dah lepas 20 dia still hantar macam tu jugak ke? fuh!

    ReplyDelete
  2. Haha kelakar pula mama.baca. so kesimpulqnnya jgn ubah umur ye. Tq for tips

    ReplyDelete
  3. xpe. buka lagi acc baru. hehe

    ReplyDelete

DO LIKE