Saturday 25 August 2018

REVIEW MOVIE: Pulang & Hantu Kak Limah

Assalamualaikum,
Aku sebenarnya tak berniat nak review tapi disebabkan dua movie melayu ini sering diperkatakan oleh manusia maka aku pun mulalah nak review.

1.PULANG
Kakak aku la ajak aku sangat tengok cerita ni. Aku baru ja tengok padahal dah keluar cerita ni lama sebab aku macam wad iz diz dohhh.TAPII CERITA NI AMATLAH SERONOK DAN SEDIH.

Menceritakan tentang Thom si isteri yang setia tunggu suami dia Othman untuk pulang ke pangkuan dia.Macam biasa,jatuh cinta dan kahwin and dapat pulak anak nama Omar.Tapi Othman ni nak ubah hidup family dia sebab miskin kan. So dia mintak izin Thom nak berlayar ikut kapal .Ayat yang aku ingat dalam cerita ni adalah "Aku janji aku pulang Thom" nangis sis.Tapi, Othman ni tak balik balik sampaikan isteri dia sanggup pergi HongKong cari dia tapi dia dah berlayar ke lain. 

Rating: 9.5/10 sebab cerita ni bagus and remy ishak hensem. Boleh kot noh? HAHAHA

2.HANTU KAK LIMAH
Okay,siapa je kan yang tak tengok HKL (Hantu Kak Limah) ni? Dah 27.5 juta kot depa duk kutip!
Cerita ni ada sikit macam pee mak but the truth yang cerita ni nak sampaikan adalah kita ni start guna sungai sebagai jalan pengangkutan.
Aku suka HKL yang first lagi berbanding HKL 2. HKL2 ni menceritakan adakah benar kak limah dah meninggal atau tak. Disebabkan kak limah cantik,dia telah pun berkahwin dengan seorang lelaki bernama Khuda. 

Rating: 5/10 sebab aku taksuka part merapu dalam cerita ni macam hantu jepun & bab bunian tu takpayah pun takpa buang cost ja ajak uqasha senrose berlakon.

p/s: Tak sabar nak tunggu Munafik 2!

Thanks for reading <3 ! salam sayang,syadiya xoxo

6 comments:

  1. menari belum sempat lg tgk dua-dua filem nie. btw folow u bac :) #557

    ReplyDelete
  2. MESTI MENARIK KEDUA DUA FILEM NISBB MAMPU CATAT KUTIPAN RM YG BNYAK

    ReplyDelete
  3. Dedua belum tgk, tunggu ada online 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengoklah nanti hehe saya tak tahu nak tengok online so ke wayang jelah

      Delete

DO LIKE